Recenzie „Quantum Leap”: Raymond Lee joacă într-o actualizare modestă, în timp ce serialul din anii 1990 face din nou pasul pe NBC

Pornind de la spectacolul original, conceptul prezintă un grup de oameni de știință și personal militar care lucrează la proiectul pe care Dr. Sam Beckett (interpretat inițial de Scott Bakula) urmărite în seria anterioară, înainte de a dispărea la mijlocul anilor 1990.

Aici, fizicianul Ben Song (Raymond Lee) face un salt într-un accelerator, având un upgrade cu efecte speciale, aruncându-l înapoi în viețile altora – în acest prim episod, un șofer evadat în 1985.

Ca și în seria precedentă, spectacolul se distrează considerabil stabilind momentul istoric, cu melodii ale unor oameni ca David Bowie și Duran Duran care creează starea de spirit. (De asemenea, se întâmplă să fie cu un an înainte ca rețeaua Fox să-și facă debutul, așa că pentru NBC în ceea ce privește locul său într-un peisaj TV mai puțin competitiv, vremuri mai fericite.)

Aici, totuși, saltul lui Ben se dovedește un mister pentru colegii săi, inclusiv pentru logodnica lui Addison (Caitlin Bassett), care în această povestire servește drept hologramă care pare să-l ajute chiar și atunci când echipa de acasă se străduiește să descifreze atât motivul pentru care și-a asumat riscul fără. anunțându-i și cum să-l aducă înapoi.

A apărut recent în „Top Gun: Maverick”, Lee este un lider solid, iar oscilarea între trecut și prezent adaugă un pic mai multă dimensiune cadrului, care încă se mândrește cu componenta procedurală a lui Ben care ajută o persoană diferită în fiecare săptămână înainte de a sări într-un cadru nou. Acasă, echipa este condusă de un militar de carieră (Ernie Hudson), în timp ce Addison se luptă cu amintirile pierdute ale lui Ben și cu ce să-i spună despre relația lor.

Totuși, „Quantum Leap” s-a remarcat la vremea sa prin utilizarea formatului ambițios de atunci pentru a explora problemele sociale și istoria. Chiar și atunci, spectacolul nu a fost niciodată un succes major, deși a supraviețuit cinci sezoane înainte de a se termina oarecum fără ceremonie.

În timp ce premisa a ieșit în evidență la acea vreme – reprezentând genul de leagăn neortodox pe care răposatul director NBC Brandon Tartikoff îi plăcea să-l ia – formula sa de a folosi trecutul ca o fereastră către prezent se simte în mod hotărât mai puțin distinctiv acum și echilibrând asta cu componenta serializată se simte un fleac încordată la prima fard.

Reciclarea titlurilor familiare a devenit o metodă încercată și adevărată de a tăia prin dezordinea de programare și, prin această măsură, „Salt cuantic” începe cu un anumit avantaj. Dar ceasul bate deja, iar în mediul TV actual, timpul s-ar putea să nu fie de partea lui.

„Quantum Leap” are premiera pe 19 septembrie la 22:00 ET pe NBC.