Fuziunea Microsoft cu Activision Blizzard este o sursă de îngrijorare pentru autoritatea de reglementare din Marea Britanie

Autoritatea de reglementare a concurenței din Regatul Unit, Autoritatea pentru Concurență și Piețe, a decis acest lucru Achiziția de către Microsoft a Activision Blizzard, în valoare de 70 de miliarde de dolari Mai dăunează concurenței pe piața jocurilor videoși că merită o investigație mai profundă.

Încheind investigația de faza 1, CMA și-a subliniat în mod clar preocupările că acordul ar putea dăuna concurenței, nu doar pe piața consolelor de jocuri, ci și pe piețele mai tinere pentru jocuri în cloud și servicii de abonament, în care Microsoft a preluat conducerea timpurie. CMA va trece la o investigație mai penetrantă de Faza 2, cu excepția cazului în care Microsoft și Activision Blizzard își depun un angajament, în cursul săptămânii următoare, care demonstrează că nu există niciun risc pentru concurență în Marea Britanie.

CMA a evidențiat „o perspectivă realistă a unei scăderi substanțiale a concurenței […] în console de jocuri, servicii de abonament cu mai multe jocuri și servicii de jocuri în cloud.”

Autoritatea de reglementare a analizat impactul potențial al fuziunii asupra concurenței dintre Microsoft, Sony și Nintendo pe piața consolelor. Acesta a subliniat riscul pentru Sony, în special, ca Microsoft să dețină „unele dintre cele mai bine vândute și mai recunoscute francize din lume, inclusiv Call of Duty, World of Warcraftși Zdrobire de dulciuri.”

Dar CMA a remarcat, de asemenea, că industria jocurilor de noroc se află într-o „fază de tranziție” odată cu apariția jocurilor în cloud și a serviciilor de abonament precum Xbox Game Pass. Acestea, crede, oferă o „fereastră de oportunitate pentru noii intrați” care nu există în spațiul consolei. Subliniază puterea „ecosistemului de jocuri” pe care Microsoft îl are deja: console, un serviciu de abonament, un serviciu de jocuri în cloud, propria sa platformă cloud (Azure) și un sistem de operare omniprezent pentru PC (Windows), precum și 24 de studiouri de dezvoltare de jocuri.

Preocuparea CMA este atât de mult cu privire la ceea ce va avea asupra viitorului peisajului jocurilor valorificarea imensului catalog Activision Blizzard de francize de jocuri populare împotriva acestui ecosistem, cât și ce ar putea însemna pentru Sony să i se refuze noile jocuri Call of Duty. Despre Game Pass, a spus, „deoarece piața abonamentului pentru mai multe jocuri este încă la început, efectul Fuziunii ar putea fi de a înclina sau de a crește semnificativ concentrarea pe piață în favoarea Microsoft înainte ca viitorii rivali să aibă șansa de a se dezvolta”. Pentru viitorul pe termen mai lung al jocurilor în cloud, impactul tranzacției a fost potențial și mai puternic, a spus CMA. „CMA este îngrijorată de faptul că, valorificând conținutul ABK și ecosistemul mai larg al Microsoft, Microsoft va avea un avantaj de neegalat față de furnizorii actuali și potențiali de servicii de jocuri în cloud.”

În declarații calme și necombative, Microsoft și Activision au sugerat că decizia CMA era așteptată, rezonabilă și doar un alt pas într-un proces lung. CEO-ul Activision, Bobby Kotick, a spus„În vreme ce industria noastră continuă să vadă numeroase companii care investesc agresiv în jocuri de noroc, inclusiv multe dintre cele mai mari companii de tehnologie și media din lume, autoritățile de reglementare guvernamentale iau măsuri adecvate și deliberate pentru a înțelege mai bine industria noastră și concurența în creștere din întreaga lume.”

Phil Spencer, șeful Microsoft Gaming, a argumentat care aduce jocuri precum Call of Duty, Overwatch și Diablo la Game Pass și deschizând „noi oportunități de distribuție […] în afara magazinelor de aplicații mobile” pe mobil prin cloud, Microsoft creștea opțiunile atât pentru jucători, cât și pentru dezvoltatorii de jocuri. El a reafirmat, de asemenea, angajamentul „principial” al Microsoft de a păstra Call of Duty pe PlayStation, menționând că Microsoft a susținut publicarea în mai multe formate pentru Minecraft după achiziționarea lui Mojang.

Ceea ce este interesant despre poziția CMA este că vede platformele de consolă, cloud și abonament ca fiind destul de distincte. Deși Microsoft s-a grăbit să asigure că nu va face Call of Duty exclusiv pentru consola Xbox, nu și-a luat un asemenea angajament de a permite niciunul dintre jocurile Activision Blizzard pe alte servicii de abonament. Cel puțin pentru autoritatea de reglementare din Marea Britanie, exclusivitatea Game Pass și exclusivitatea cloud sunt la fel de importante, dacă nu mai mult. Așa că Microsoft mai are un caz de răspuns.

Leave a Comment

Your email address will not be published.